22 Eylül 2018 Cumartesi

BEN HAMİLEYİM // HAMİLELİKTE KULLANDIĞIM ÇATLAK KREMLERİ




En son nerede kalmıştık?
Yazmayalı tam tamına 8 ay olmuş. Oysa bu seneye girerken blog adına söz vermiştim kendime düzenli yazacağıma dair. Ama yine başaramadım. Yılın ilk aylarında hamile olduğumu öğrendim, o günden bugüne hamileliğimin keyfini çıkarıyorum. İnsan içinde bir can taşıdığına inanamıyor, çok mucizevi,güzel ve aynı zamanda zorlu bir süreç. Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah. Bundan sonra  daha aktif olacağım ve bloğuma yeni bir kategori ekleniyooor. Artık anne bebek konularında da deneyimlerimi paylaşacağım sizinle.



Şimdi asıl konumuza dönersek, hamileliğimi öğrendiğim ilk andan itibaren benim için çok önemli olan "çatlak meseleleri" hakkında konuşacağım biraz. Bu yazı biraz uzun olabilir umarım sıkılmadan okursunuz.




 Hamileliğimi ilk öğrendiğimde en büyük endişem ve korkum çok fazla kilo almak ve çatlamaktı. Tabi ki bebeğimin sağlığından sonra, o yeter ki sağlıklı olsun da alınan kilolar geri verilir çatlaklar da annelik hediyeniz olur. Ama yine de insanın kafasını kurcalıyor bu konular, özellikle benim gibi ergenlik döneminden kalma çatlaklarınız varsa. Kilo ve beslenme konusundan başka bir yazımda bahsedeceğim.




Kalp atışlarını duyduktan sonra (6.haftadan sonra) başladım çatlak kremlerini araştırmaya. Bu konuda anne adayları iki gruba ayrılıyordu. Bazıları karnınızı iyi nemlendirin yeterli, bazıları da mutlaka çatlak önleyici ürün kullanmamız gerektiği görüşündeydi. Ben her iki tarafı da haklı bulduğum için hepsini yaptım. Ilk 4 ay elimde olan ürünleri kullandım. Kendimi bildim bileli bakım rutinimden eksik etmediğim bebek yağı ile her gün karnımı bir güzel nemlendirdim. Bu zaten her zaman, hamilelikten de önce yaptığım bir şeydi. Ve nemlendirmesi çok güzel olan bir krem kullandım. Bioderma Atoderm, kesinlikle tavsiye ederim benim gibi aşırı kuru cildiniz varsa.

4.aydan sonra çatlak önleyici ürünlere geçiş yaptım. Şimdi onlardan bahsedeceğim.


Lierac Phytolastil Jel; Çatlak konusunda en meşhur ürünlerden birisiydi, özellikle çoğu ünlülerin kullanmasından dolayı en çok merak ettiğim ürünlerden birisiydi. Arkadaşımın "8.aya kadar kullandım 8.ayda çatır çatır çatladım" demesine rağmen yine de satın aldım hem de 2 tane! Ne akıllılık ama. Napayım aklıma bir ürün girdiyse denemem lazım.Ben de bu ürünü pek sevmedim. Çatlak konusunda işe yaramıştır o konuda sözüm yok ama yapısını sevmedim! 
-Nemlendirme olarak çok yetersiz. Ne bekliyordum ki zaten adı üzerinde jel bir ürün.Son aylarda gerilen karnınız için asla yeterli olmayacaktır tek başına.
- Jel yapıda olduğu için soğuk havalarda uygulaması çok zor, donarak uyguladım. Yapış yapış bir his bırakıyor. 
-Son olarak  siyah siyah kir yaptı, keselendiğimizde çıkan ölü deri kiri gibi. Anlamadım gitti yazın her gün duşa giren biri olarak kendimi çok kirli hissettirdi! Bir türlü anlaşamadık bu ürünle, seveni çok olmasına rağmen. Bir dahaki hamileliğimde yeniden satın almayı düşünmüyorum.



Bio Oil Yağ; Lierac'tan memnun kalmayınca direkt bu yağı satın aldım. Çoğu hamilenin favori ürünü, hatta Kim Kardashian'nın da hamileliği boyunca bu yağı kullandığını duymuştum. Yağ kullanmaya alışkın olduğum için yağlı yapısı beni rahatsız etmedi. Çok severek kullandım. Aşırı  güzel nemlendiriyor, tarçınlı kurabiye gibi kokuyor, gerilen karnınızı rahatlatıyor. Doğumdan sonra da kullanmaya devam edeceğim ürünlerden birisi. Bu arada, bu ürünü çatlaklar üzerinde düzenli olarak kullanırsak çatlak görünümünü azalttığı söyleniyor. 3 ay boyunca sabah ve akşamları var olan çatlaklar üzerinde masaj yaparak uygulamak gerekliymiş. Karnıma uygulamaktan var olan çatlaklara sıra gelmedi, o konuda deneyimleyemedim ama ilerleyen zamanlarda denemeyi düşünüyorum.



Burt's Bees Mama Bee Çatlak Önleyici Krem; Burts Bees markasını çok sevdiğim için kesinlikle denemem gereken bir kremdi. Anneler için özel üretilmiş bir ürün . Çok çok sevdim zaten Burts Bees olup sevmemem imkansız. Yüzde 99.9 doğal. Paraben, SLS vs içermiyor. Çok güzel nemlendiriyor. Ama Burts Bees Türkiye'de çok  pahalı nedense. Yapısı incecik, uygularken karnınıza kremi yedirmeniz biraz sürüyor ama verdiği nem hissi harika. Keşke kokulu bir ürün olsaydı. Fiyatı önemli değil içeriği güzel olsun diyorsanız kesinlikle tavsiye ederim ya da yurtdışında akrabanız, eşiniz, dostunuz varsa onlara da sipariş ettirebilirsiniz.


İşte tüm kullandığım ürünler bu şekildeydi. Bu arada "çatlamak genetiktir ne kadar ürün kullanırsanız kullanın annenizde çatlak varsa sizde çatlarsınız ya da ben hiç ürün kullanmadım çatlamadım" diyenlere kulak asmayın. Şu an 39+1. haftamdayım doğuma 6 günüm kaldı ve hiç çatlamadım. Annemde fazlasıyla çatlaklar mevcut. İkinci hamileliğimde ne olur bilemem ama ben tamamen pozitif düşünce ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Vücuduma iyi bakarsam, gerekli özeni gösterirsem çatlamam diye düşündüm hep.  Doğumdan sonra da kullanmaya devam edeceğim, Bio Oil yağ bittikçe satın alacağım ürünlerden birisi oldu artık. Siz de doğumdan sonra kullanmayı unutmayın. Karnımız sıkılaşma dönemine gireceği için hamilelikten sonra da çatlaklar oluşabiliyormuş.

Uzun zamandır yazmadığım için çok fazla yazdım, umarım çok fazka sıkmamışımdır sizleri. Yazmayı çok özlemişim.

Sevgileeer.













2 yorum: