27 Mayıs 2020 Çarşamba

LEZZETLİ YULAF LAPASI TARİFİ


Yulafla tanışma hikayem biraz hüzünlüdür. Seneler önce market raflarına yeni geldiği sıralarda Nesfit, Kellogs tarzı gibi güzel bir ürün sanıp satın almıştım ve saman gibi tadı dolayısıyla sonuç hüsranla sonuçlanmıştı. Uzunca bir süre yulaf almadım, ta ki yulaf lapaları meşhur olana kadar. 

Geçen sene kilolarımım artık beni aşırı rahatsız etmeye başladığı bir dönemde, aralıklı oruç (intermittent fasting) yapmaya başlamış ve bir güzel de kilo vermiştim. Emzirdiğim için biraz vicdan azabı duymuştum ya sütüm kesilir yada azalırsa vs diye. Ama inanın ne sütüm azaldı, ne aç kaldım ne de tatlı krizine girdim. Hepsi yulafın mucizesi diyorum. Google'da "yulafın faydaları" diye aratırsanız ne çok faydası olduğunu görebilirsiniz. Özellikle emzirip zayıflamak isteyen annelere çokça tavsiye ediyorum, hem tok tutuyor hem de sütünüzü arttırıyor. 


Yulaf, bence saman gibi bir tadı olan tatsız tutsuz tahıl çeşitlerinden biri. Ama onu tatlandırıp vazgeçilemeyecek bir lezzete getirmek bizim elimizde. Biz türk kadınlarının bu konuda üstüne yoktur. Şu an diyet yapmıyorum, ama hâlâ canım çok çeker ve çektikçe de yapıp bir güzel afiyetle yerim. 
Malzemeler;
bir tane olgunlaşmış muz (muz çok büyük ise yarım muz)
4 çorba kaşığı  yulaf
1 su bardağı süt
Dilediğiniz kadar toz tarçın 
Hindistan cevizi yağı (1 çay kaşığı) 

Üzerini süslemek için;
Meyve, kuruyemiş, fıstık ezmesi

Muzu çatal yardımı ile güzelce ezin. Küçük bir tencerenin içine sütü, yulafı, tarçını, erimiş hindistan cevizi yağını  ezdiğiniz muzu ekleyin. Kısık ateşte sürekli karıştırarak kıvam alana kadar pişirin. Karıştırmanız önemli, dibi tutmasın. Kısa sürede kıvamını alıyor zaten. Daha sonra yulaf ezmesini bir kaseye alın. Eğer biraz daha sütlü seviyorsanız kaseye aldıktan sonra süt ekleyebilirsiniz.
Üzerini nasıl süslemek istediğiniz sizin damak zevkinize kalmış. Ben dondurulmuş meyve kullanmayı çok seviyorum. 

Zayıfladıktan sonra bir kaç parça çikolata koyuyordum üzerine, enfesss oluyor o çikolatalar üzerinde eriyince.
Muz yulaf lapasının tatsız tutsuz durumunu ortadan kaldırıyor, hafif şekerli çok güzel bir tadı oluyor. Hindistan cevizi yağı da çok güzel bir aroma veriyor.

Inanın o kadar tok tutuyor ki! Ve hiç tatlı krizi de yaşamadım. 3-4 günde bir  aynı şekilde pişirip üzerini değişik değişik süsleyerek yedim. O gün canım nasıl istiyorsa. Üzerine en çok badem, fıstık ezmesi, donmuş ahududuyu yakıştırıyorum.

Umarım yazımı beğenmişsinizdir. Hoşçakalın.
Sevgiler ❤

2 yorum: